Verbetering en klachten

Vragen en suggesties voor Guisveld

Introductie

In verpleeghuis Guisveld maken we het u graag naar de zin. Daar doen we allemaal ons best voor. Toch kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent. Heeft u een idee hoe het beter kan? Heeft u een vraag of suggestie? Of wilt u een klacht indienen? Er zijn verschillende mogelijkheden om uw stem te laten horen.

Ideeënbus

Ziet u wat beter of anders kan? Zet uw idee op papier en deponeer het in de ideeënbus aan de wand bij het bij het Middelpunt op de begane grond.

Meting welbevinden

Er wordt in Guisveld een meting gedaan door Waardigheid & Trots over het welbevinden van onze bewoners. Krijgt u de vraag om deel te nemen? Doe mee, want dit is uw kans om uw mening en uw ideeën door te geven.

Spreek erover met onze medewerkers

Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Praat er altijd eerst over met de betrokken medewerker of de teammanager van uw afdeling. Voor opmerkingen, vragen, ideeën en suggesties kunt u ook terecht bij uw coördinerend verpleegkundige, de eerstverantwoordelijke verzorgende of de cliëntenraad.

Spiegelgesprekken

In Guisveld houden we ieder jaar voor elke afdeling een spiegelgesprek. Familie en waar mogelijk bewoners worden in dit gesprek uitgenodigd om aan de hand van een thema te vertellen hoe zij de zorg ervaren. Medewerkers  krijgen zo een spiegel voorgehouden. Familie, bewoners en medewerkers ervaren deze gesprekken als waardevol. Ieder spiegelgesprek levert tips, ideeën en advies op om de zorg nog meer persoonlijk en op maat te maken.

Soms kan het zijn dat we u en uw familieleden/mantelzorgers uitnodigen voor een spiegelgesprek. Tijdens zo’n gesprek vragen we u hoe u uw verblijf, onze zorg, onze activiteiten en onze dienstverlening ervaart. Bij het gesprek zijn onder meer behandelaars en zorgmedewerkers van ons verpleeghuis aanwezig. Op basis van uw ervaringen en die van uw familieleden/mantelzorgers proberen we onze zorg en dienstverlening verder te verbeteren.

Cliëntvertrouwenspersoon

Lukt het u niet om uw klacht te bespreken? Vindt u het moeilijk om met de betrokken medewerker of teammanager over uw klacht te praten? Dan kunt u terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon. Deze zorgt voor bemiddeling en probeert in goed overleg tot een oplossing te komen.

Klachtencommissie

Bij Guisveld zien we uw klacht als een kans om het nog beter te doen. Lucht gerust uw hart bij de medewerkers, teammanager of onze cliëntvertrouwenspersoon. We gaan serieus en open met uw klacht om en proberen er samen met u uit te komen.

Lukt dat niet en wilt u geen bemiddeling door onze cliëntvertrouwenspersoon? Leg uw klacht dan schriftelijk voor aan de Klachtencommissie Evean. Stuur een e-mail naar klachtencommissie@evean.nl. Een brief sturen kan ook: Klachtencommissie Evean, Postbus 68, 1440 AB Purmerend.